Kantoi !!

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Monday, October 5, 2009

Reality Show

Kalau dah duduk dalam satu rumah tu mesti ade macam-macam ragam kn? kn? kn? disebabkan dah lame tak post blog dan hari ni walaupon kerja melambak kene buat tangan gatal nak tulis post ni sbb tube-tibe idea tue datang *ting! haha. version post kali ni adalah versi "Reality Show" yang mana aku akan sync-kan karekter-karakter dak umah aku dengan reality show yang ade lah.

*btw, aku tak bias sbb aku punya reality show tuty yang bagi. tak pilih sendiri ok. kalau tak nanti tak aci la. hehe..

kite mulakan dengan tv show yang paling hot la kan.. kire ni ikot rangking la.. keh3..




Reality Show: America's Next Top Model
Contestant: Nuraihan binti Mohd Jalaludin
Description: Bertubuh langsing dan tinggi, berkulit putih dan glowing-glowing, bersuara nyaring dan lantang, sangat hot dan mantop! Ber-personalitikan garang macam singa, mempunyai momentum tangan yang padu, ratu anatomy dalam rumah ni, mempunyai kebolehan untuk mempredict masa depan. Raihan tak suke lelaki yang bertubuh sasa dan bersuara jantan. dia ni seorang yang SANGAT BANGUN AWAL selepas aina. nama timangan untuk raihan ni NENEK sbb raihan memang macam mak nenek. hehehe.. mempunyai tabiat pelik iaitu: download lagu, pasang ulang-ulang 2 3 hari pastu delete permanently dr laptop. ade baju yang sangat hot mak dia buat utk dia tapi dia tak pernah pakai, sangat susah nak paksa dia pakai baju tu. btw, dia ni peminat SETIA yang giler2, DATUK SITI NURHALIZA. (kalau jumpe siti confirm pengsan.) Raihan's Special Resipi : Puding Caramel dan Air Kenduri Kawen.

Kenapa masuk rancangan ni? : sebab utama... masa kecik-kecik raihan suke berangan nak jadi ratu cantik, model dan pramugari.




Reality Show: The Apperentice
Contestant: Nur Hafizah Ainaa Abu Hassan
Description: Agak pendek tapi tak sependek teha, mempunyai body yang mantap untuk any clothes tau, mata yang SANGAT2 BESAR..!!, Aina mmg terkenal dgn KEPOYOOAN dia tuh, cara jalan mcm Dr. Indriani tuh ala-ala gedik-gedik ckit, Drama Queen, Pemilik hati gadis manis ini adalah Faiz Hanis, sangat suka warna kuning agaknya rumah dia pun cat warna kuning nanti, bila dah stat bercakap masti orang akan terpaku dgn gaya dia cakap kerana dia memang confident dan poyo (tak lupa), dalam rumah nih dialah paling AWAL bangun sekali!!!, suka cakap bende yang dia suka bejuta-juta kali sampai kitaorang nih dah bosan, kalau dia suka satu bende tuh dia rela bawak pegi award mane-mane, suara aina second terkuat di kalangan ktorg nih kalau dia tak de mmg aman dunia, aina paling banyak makan a.k.a SI BUNTAT. Aina's Special resipi masakan : Cocktail, Nasi Goreng Udang dan Mee Gepeng.

Kenapa masuk rancangan ni? : aina ni mmg ada gaya yg gedik + poyo + drama queen sikit = excellent manager utk acara lancong melancung dan berekspedisi.





Reality Show: Raja Lawak
Contestant: Nur Atikah binti Azmi
Description: Mempunyai tubuh yang cinonet terutamanya jari, anak dara yang pemalas, gelabah dan suke menggoyangkan kaki sehingga tuty tertido (macam lullaby), atik ni mempunyai suara yang SANGAT SOTONG, setiap kali datang kat bilik raihan and teha mesti gosip yg dia bagitau, sebenarnya dia lah SHOPAHOLIC dalam umah nie dalam diam, lagi-lagi baju dia mmg banyak dan beli yang LAMBAK lagi berdiskaun, dia suka tulis dengan penuh ghairah, suka nyanyi dalam toilet n buat suara pelik-pelik, juga SUJU maniac ,dia suka sangat hindustan and dia tau in detail apa pelakon tgh wat dlm mv tuh. Atik sangat suka ayam kicap Warteg Hijau yang kira-kira hanya beberapa tapak dari rumah kami. Atik's Special Resipi : Mee Maggie setelah beberapa kali pengenceran.

Kenapa masuk rancangan ni? : Kegelabahannya itu sangat melucukan.




Reality Show: Akademi Al-Quran
Contestant: Fatehah binti Malik
Desciption: Bertubuh boolat dan mempunyai mata yang stim. Suka melakukan aksi (macam keling mati laki) spontan lagi ganas yang memalukan, berangan nak jadi gothic tapi sebenarnya ayu lemah gemalai, sangat degil, Dr. Pakar Falasi, dia adalah ketua chef dalam rumah ni dan rajin bace Al-Quran dan chocolate-manic. Nama timangan SI BOOOOOLAT, dia sangat suka korean artis terutama suju, teha ni ada NITE LIVE (lepas maghrib sampai tetido). Teha's Special Resipi : Macam-macam ada.

Kenapa masuk rancangan ni? : sebab kebanyakkan taste lelaki dia yang alim-alim,belajar tahfiz or kat mesir.




Reality Show: Cari Menantu
Contestant: Nur Hidayati binti Nordin
Description: Seorang yang berketinggian normal, mata macam helang, nampak je macam ringan tapi mempunyai jisim tulang padat. Minah ni nama je Kelantan tapi dalam rumah ni tak pernah cakap kelantan, cakap dalam phone je. kiteorang panggil dia Kelantan Celup. Seorang yang sederhana dan setiap hari mesti bangun awal (sangat konsisten ok!). Ida's Special Resipi : Dadih.
Kenapa masuk rancangan ni? : ida tengah menunggu dengan sabar dan ayunya pinangan dari .... tet ......dan ida ni adalah calon paling ideal untuk dijadikan menantu. Full Package!




Reality Show: The Oprah Winfrey Show
Contestant: Tuty Alwiyah binti Fuad Salim
Description: Bersaiz XL, selendang 24 hours, mempunyai hidung yang sangat "PERFECT" dan bibir yang mungil. Berotak licik, berfikiran matang dan logik, tanpa dia kitaorang sebatang kara di dunia ini, seorang yang dare to challenge dan mempunyai self-esteem yang sangat tinggi, suka lelaki yang tanning, badan yang agak mantap, suke melukis dan berpuitis, dia suka barang2 yang klasik n unik or pelik sikit,dia suka dengar lagu2 yang oldies dan romantik n sebenarnya dia lah yang paling jiwang karat dalam rumah nih,dia nih ktorg panggil dia MAKHLUK TUHAN PALING EXOTIC. tuty ada satu baju guni yang sangat exotic yang hanya tuty yang sanggup pakai. Tuty's Special Resipi : Paprik.
Kenapa masuk rancangan ni? : sbb dia SANGAT pandai bercakap dan seorang yang tak cepat naik angin.





Reality Show: Extreme Makeover
Contestant: Nur Nazlina binti Mohd Hanipah
Description: Free hair, rambut yang straight, kaki yang kecik dan saiz lebih kurang macam tuty tapi kecik sikit. Seorang yang bookworm, mempunyai suara yang PALING kuat di kalangan kami, mempunyai stok baju yang sangat banyak tapi tak pernah-pernah pakai dan coffee-maniac. Lina's Special Resipi : Nescafe Instant.

Kenapa masuk rancangan ni? : sebab lina telah berjaya menurunkan berat badan sebanyak 10kg dalam masa 3 bulan.





ok, tue je...

hehe..

da...

1 comment:

  1. ciss... xpe korunk..!!!! knekan ak abes-abesan... kureng asam tmbah asam tol!!!
    ~~"

    ReplyDelete